2016. november 2., szerda

On Tour Belgrád

Az alábbiakban egy rövid összefoglalót olvashattok első belgrádi túránkról:

A szerb csapat idén indul először a MOL ligában, itthon már elvertük őket, de egyre javuló formát mutatnak, így izgalmas mérkőzésre számíthattunk.

Vasárnap verőfényes napsütésben indultunk el, az UTE Baráti Kör által szervezett kisbuszos túra keretében. Sajnos csak heten jöttünk össze, mint a gonoszok, ennek ellentmondóan nagyon jó hangulatban voltunk már induláskor.

Az út szerencsére végig autópályán vezet, a táj mindenféle látnivalót nélkülöz. Egyetlen érdekességként a megerősített határt és annak szerb oldalán kiépült sátortábort tudtuk felfedezni.

Pár óra alatt célba is értünk, a Pionír jégcsarnok melletti parkban letettük a kisbuszt. Itt felfedeztünk egy magyar rendszámos nagybuszt, azt hittük, hogy a csapatunké, de csalódnunk kellett: a magyar karate válogatottat szállította a szomszéd sportcsarnokba.
Gyors léptekkel a belváros felé vettük az irányt, megtekintettük a szerb parlament épületét, a kávézókkal teli sétálóutcákat, és a belgrádi várat, ahonnan nagyon szép kilátás nyílik a Duna és a Száva csatlakozására.
Ezután villamosra pattantunk és egy átszállással eljutottunk a Marakana stadionhoz, a Crvena Zvezda otthonához. Itt megnéztük a Rad elleni futballmeccsüket, ami igazán nem volt magas színvonalú, a magyar bajnokikat idézte. A szurkolók sem voltak sokan, de az a párezer ember akik a tábort alkották, igazán forró hangulatot teremtettek a javarészt üres stadionban.

A meccs után megpróbáltunk busszal visszajutni a jégcsarnokhoz, de ez a próbálkozásunk kudarcba fulladt, mert valami elterelés miatt máshol állt meg a busz, mint ahol vártuk. Villámgyors helyzetfelismeréssel fogtunk két taxit, így pár perccel a kezdő sípszó előtt bejutottunk a csarnokba, a HK Beograd-UTE meccsre.

Csapatunk ez első perceket álmosan kezdte, de a fiúk az ötödik perc után magukhoz tértek, és a magabiztosságot gyorsan gólra is váltották. Egygólos előnnyel zártuk az első harmadot, nyugodtan mehettünk ki sörözni a szünetben, mert a mutatott játék képe alapján nem volt okunk aggodalomra.
A második játékrész ezt meg is erősítette, újabb két góllal már gyakorlatilag zsebünkben érezhettük a győzelmet, boldogan szelfiztünk  a hazaiak kabalaállatával. Ehhez képest a harmadik harmad igencsak paprikásra sikeredett, folyamatosan hátrányba kerültünk, amit a belgrádi csapat ki is használt, gyorsan kihasználták az emberelőnyöket, feljöttek 2:3-ra. Az utolsó két percben ismét kettős hátrányba kerültünk, de precíz védekezéssel, és némi szerencsével  ezt sikerült kibekkelni, így miénk lett a győzelem. Nem volt egyszerű meccs, a fiúk megérdemelten zsebelhették be a bedobált jutalom csokikat az ünneplés végén.